Projekt systemowy Beneficjenci projektu Informacje dla zatrudnionych |
Informacja dla terapeuty
Realizacja projektu dla poszczególnych beneficjentów
Organizacja zajęćMiejsce aktywności działa 2 razy w tygodniu po 4 godziny zegarowe:
Sposób monitorowania rezultatówOsoba z głębokim upośledzeniem umysłowym, której nikt nie towarzyszy, a jedynie zaspokaja jej biologiczne i higieniczne potrzeby, będzie żyła, ale nie będzie się rozwijać. Warunkiem jej rozwoju jest towarzyszenie, a nie sama rehabilitacja czy rewalidacja. (turnus – terapeutki na wycieczkach z wózkami, rodzice jadący z osobą do pracy). Nieodzowne jest nawiązanie kontaktu emocjonalnego. Podstawowym narzędziem ewaluacyjnym, dającym informacje dotyczącą postępów w aktywizacji poszczególnych beneficjentów będzie Indywidualny Plan Działania. Jest to dokument, w którym zawarte będą poszczególne etapy oraz postępy w aktywizacji. Dodatkowo, np. co 2-3 miesiące Plan ten powinien być weryfikowany. Kolejnym dokumentem będą oceny w miejscu pracy, dzienniki prowadzone przez terapeutów, arkusze obserwacji oraz dokumentacja fotograficzna (filmy). W filmie powinien zostać przedstawiony proces pracy, najlepiej w trzech fazach realizacji projektu (w pierwszym miejscu, po 6 miesiącach, na zakończenie realizacji projektu). Miesięczne sprawozdania merytoryczne zawierające oprócz informacji merytorycznych również dane ilościowe będą dokumentować postępy w realizacji projektu w poszczególnych ośrodkach. Narzędziem do dokumentacji wsparcia dla rodziców będzie ankieta przeprowadzona przed przystąpieniem do projektu oraz po jego zakończeniu; oraz wywiady osobiste. Należy uwzględnić również spotkania rodziców i opiekunów z koordynatorem projektu, specjalistą, prawnikiem, psychologiem, które będą się odbywać według potrzeb. DOBRE PRAKTYKI PROJEKTUdobre praktyki-zajęcia aktywizujące 1-Koło w Krośnie dobre praktyki-zajęcia aktywizujące 2-Koło w Krośnie PRZYKŁADOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ |